Tisdag

Idag vilade Lilla. Hon har tagit starten bra. Helt rena ben och har god aptit.
 
Det där med att bara mysa i stallet var tydligen tråktig så lilla madamen smet vid ett obevakat ögonblick ur stallet och ut i hagen igen. Där shoxade hon runt med krumbukter och svansen i vädret ett bra tag innan hon ville bli fångad igen.
 
 
Jag red Hisan en sväng i parken också. Tyvärr har det kommit horder av insekter nu. Det påverkar min tunnhudade häst massor.
Han tappar fokus på mig och hoppar runt i osorterade skutt med skjuten rygg för att slippa undan de små kräken. Allt eftersom han bli varmare blir han tydligen också mer smaklig för de små kräken så tillslut fick jag ge upp parken för att bege mig till Melonbanan för att överhuvudtaget kunna rida ordentligt. Med flugsprej går det att lösa så att Hisan kan komma till mental ro. Så det är bara att plocka fram ur gömmorna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0