Träning, träning

I förmiddags åkte jag in med Lilla till Jägers. Hon gick två heat, eller det kanske det inte kan kallas.
Först åkte jag ut och joggade två varv på slingan med henne i långvagn. Sedan in och byta till sulky och ut på milen. Där gick hon ett jobb i 18-fart full distans helt utan att drivas.
Att hon inte bara kan göra så i loppen? Hon är så galet fin när jag kör henne helt ensam på banan.
 
Fröken visade dessutom extra prov på sina utbrytar talanger då hon mitt under det där 18-jobbet lyckades krångla tungan ur tungbandet... Behöver jag säga att hon accepterar det men tycker inte att det är något superduperbra direkt?
 
I övrigt sprang hon helt kanon. Helt spik rakt och bjöd fint med en lätt kontakt i tömmarna. Precis så som jag vill ha henne.
 
Hisan och jag har varit ute på en lite utritt också, vi galopperade nästan hela vägen. Vi tog ett extra varv på galoppbanan i slutet.
 
I morgon kommer massören och kollar över båda hästarna.
 
Jag har funderat fram och tillbaka en massa runt starterna för Lilla. Det är så galet hög konkurens i loppen. De farterna hon gör borde räcka för en häst i hennes ålder men så är det inte idag. Hon duger inte till här på hemmaplan. Det är galet.
Jag vill inte pressa henne hur mycket som helst heller. Jag vet att hon kommer att kunna springa de där tiderna längre fram men inte riktigt än. Ah, det är så svårt det här. Hur skall jag kunna vet att jag väljer rätt och att det blir bra för henne?

Kommentarer
Postat av: Swedish Blondi

de springer som allra snabbast på sommaren. vänta med start till hösten?

Svar: Förra året dämpades inte farterna bara för att det var höst... Travet är inte som travet var...
Ulrika Lönnqvist

2013-06-09 @ 22:53:27
URL: http://www.lindah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0