Fixat 4

Det är lite mer ordning på mig idag. 
 
Jag har varit inne på Jägersro. Kört Lilla. 
 
Hon gick ett fint jobb som jag klockade till ungefär 25 full väg. Det joggar hon helt ensam. (Frågan är om min klocka går rätt eller inte...)
Det är i vart fall bra som jobb. Men hon behöver springa snabbare och i lag med andra. Hon tycker ju att stänk från andra är jobbigt. 
 
Så för hennes del är det nytt provlopp som gäller på torsdag och då med annan kusk. Fungerar inte det får jag köpa någon form av mössa till henne som skyddar mot stänket. 
 
Sedan har jag ridit två. För den ene var det galoppjobb som gällde. 
 
Därefter begav jag mig till Jans med Hisan för att galoppintervalla honom. 
Hisan var så glad att komma dit. Han trivs där och jobbade på helt avslappnat på banan. Han är ju ofta så spänd vid uteritt hemmavid. 
Sex intervaller blev det och då varvades fin och rund framåtgripande galopp med lite busiga krumsprång. 
Jag är supernöjd med honom. Nästa gång kan han få gå någon intervall mer flat out. 
 
Behöver jag skriva att jag är helt mör i benen? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0