Lillas första provlopp

Jag skall börja med att säga att jag är 100% nöjd med Lilla. Hon gör allt rätt hela tiden. Idag gick hon på en tid som var ungefär samma som i kvalloppet i höstas. Vi är alltså tillbaka på banan igen. 
 
Kuskinsatsen idag däremot... I förta provstarten fick hon stänk på sig från de andra hästarna och kastade sig i galopp innan första sväng. När sedan loppet gick fegade jag därför och backade ner. Där fick hon ju stänk igen på sig så hon är lite uneasy genom första sväng. 
Därefter är hon motvilligt ikapp de andra mitt i för att sedan inte vilja gå upp bakom. 
 
Jag vill nog ha en bättre kusk till nästa gång med andra ord. Sedan behöver Lilla bli ännu starkare också. 
 
Vi ligger sist hela loppet...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0