Mr brallig

Då var jag hemma igen. Jag har varit i Berlin med jobbet. Och vet ni vad?
Jag trodde att skulle få möta våren där nere men det var kallare och mer snö. Galet!
Men jag älskar storstäder då det var två härliga dagar. 
 
Idag har jag hoppat P&J med Hisan på Flyinge. 
Banan låg på 1.10 och det kändes super när vi väl kom in där. På framridningen var det Mr Brallig som jag satt på. Pigg och glad är det ju i och för sig trevligt att han är men brallarna slipper jag gärna. 
 
Vi kom super på alla hinder inne på banan förutom hinder nummer 7 i första rundan. Där blev jag passiv och la mig lite fram. Hisan blev då osäker och tittig och bröt ut. Vid ny anridning hoppade han kanon. 
Mot sista hindret som var ett räcke med vatten ur sväng tappade jag lite galopp så jag pushade på de sista två sprången vilket ledde till att bommen rök... Det dumma var att jag gjorde det här sista felet på nytt i runda nummer två som var helt felfri i övrigt. 
 
Men totalt sett var Hisan jättefin och bjöd kanon. Det bådar gott inför tävlingssäsongen. 
 
Jag hann även med att köra Lilla en kort sväng. Hon är superfin just nu men pigg. Det där med två dagars vila var väl inte riktigt optimalt just nu. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0