Torsdagens hoppträning

Vanlig hoppträning i torsdags då. Det blev bara jag som kom på träningen. 
Det är lite lyxigt att ha ensam träning men det är samtidigt väldigt tråkigt. Jag rider ju nästan alltid själv redan som det är så jag uppskattar faktiskt inte dessa träningar så mycket som jag borde. 
 
Tord körde hårt med oss och det var fokus på andridning. Hisan skulle gå i en kort form och sedan kunna komma fram och suga tag i hindren utan att bli lång och flack. Till en början gick det inte alls. Hisan var kvar i den korta galoppen och blev "överrumplad" av hindren. Vi fick därför ett par stopp till en början. 
Efter halva passet kom vi igång och han hoppade riktigt fint. 
 
När jag är själv på träningarna kör vi ofta som så att jag galopperar och Tord ropar ut vad som skall göras allt eftersom. Det kan vara, lägg en volt runt hindret, kom på vattnet, läng galoppen på långsidan och så vidare. Det är nyttigt men altans så jobbigt och det gäller att ha full fokus. 

Kommentarer
Postat av: Rebecca Joli

Jag vill oxå hoppträna!!!:-(

Svar: Du får dra igång någon av hästarna som du rider och hänga på.
Ulrika Lönnqvist

2013-03-25 @ 07:30:50
URL: http://www.jolisporthorses.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0