Fredags kväll

I går kväll gick Lilla två och en halft varv på årundan hemma. Hon joggade fint och avslappnat.
Det var dessutom en sådan där kväll som man drömmer om hela vintern. Varmt, sol och bara aldeles underbart.
 
Jag körde henne i kortärmat.

Hästarna har dock inte riktigt hunnit med att aklimatisera sig utan blir direkt supersvettiga av bara lite jobb. Men de vänjer sig.
Jag kan ju säga att det samma gäller mig. Värmen är underbar men jag är långt i från van. Men på värme klagar jag inte. :D

Hisan och jag var nere på åbanan. Han fick gå ett jobb med mycket galopp och bommar. Jag red lite distanser över bommar och Hisan var fin men blev störd av alla småmyggor som höll till där nere. Jag var inte riktigt berädd på det och hade helt missat att ta på honom flugmedel.
I och med värmen har allt exploderat. Så även mängden småkryp. Förra veckan hade vi inga alls. Dax att rota fram flugspray med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0