Hoppträning

Torsdag igår vilket betyder hoppträning. 
 
Jag åkte hem till min tränare som bor utanför Ljungby Hed. Det är en bra bit bort och faktiskt ganska drygt att köra på kvällen. 
 
Själva träningen gick däremot super och Hisan hoppade positivt.
 
Anledningen till att jag filmar de flesta rundor jag gör med Hisan ute på P&J och tävlingar är att jag också visar dessa för tränaren.  Det gör att han bättre kan hjälpa till och ge rätt råd sedan. 
Sednast sa han att jag förutom det jag hade analyserat fram även styrde för mycket med händerna. Det gör att Hisan tappar ramen. 
Vi koncentrerade oss därför på att hoppa utan att styra med innertygeln.
 
Till slut hoppade vi dessutom ett räcke på dryga 1.20 med lång anridning. Det är det jag gillar sämst men Hisan var väl framme och hoppade det fint. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0