Tävlingsdax

Alltså ni anar inte HUR mycket det regnade idag på tävlingen.
 
När jag åkte från stallet var det enbart molnigt, annars hade jag nog gett upp redan där.
Det började regna medan jag gick banan och inte lite redan då.
Efter veterinärbesiktningen var jag och Hisan redan riktigt blöta och han gick sista biten på tvären i regnet.
 
Innan jag hann att sitta upp i sadeln hade där bildats en lite pöl av vatten i sitsen... härligt.
Dessutom har jag tunna vita ridbyxor. Modellen heter second skin...
Nu vet hur en blöt t-shirt blir va? Så blir mina ridbyxor... helt genomskinliga.
 
Framridning och framhoppning var inomhus vilket var super i samanhanget.
 
Underlaget var bra till en början men blev direkt nästan hur blött som helst. Jag startade som nummer 8 så det var mängder som kom.
 
Själva ritten kom igång bra och trots att Hisan var i och knackade i lite bommar låg de kvar.
Hinder nummer 4 som var en kombination såg lite märklig ut när jag styrde på men jag var bestämd att inte tveka så jag red på. Domaren skrek i högtalaren och det visade sig att jag hade fått startsignal utan att alla hinder var uppe efter att tidigare ekipage hade rivit. Så jag fick starta om på det 4:e hindret och red fas 1 utan bekymmer.
I fas 2 presenterade jag hinder nummer 8 kasst, det kom snabbt ur sväng så där nitade Hisan. I anridning nummer 2 tog han det och vi avslutade banan utan fler bekymmer.
 
Totalt fick jag 0 fel i fas 1 och 6 fel i fas 2 då vägringen även kostade två tidsfel.

Hisan är fortfarande inte 100% framme men med tanke på att både han och jag HATAR regn och att då ändå prestera så här under de förhållandena gör att jag har lite överseende.
 
Regnet både hörs och syns tydligt på filmen
 
Jag strök från 1.20 för det var helt omöjligt att vänta på nästa klass och ladda om så blöta som vi var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0