Tävlingshelgen

Det blev minst sagt blandad kompott och då var inte någon av starterna direkt bra.
 
Lördagens start var ändå bäst. Då rev vi två hinder.
Framridningen var kaotisk med det fungerade ändå rätt bra. Inne på banan ville Hisan hoppa men jag fick aldrig fram tigern i honom. Vi behöver tigern för att få det där trycket att kunna rida ur. Tigern kom fram en liten stund på sista träningen i vart fall. Här är lördagens start.
  
 
Söndagen blev mest pannkaka. Vi blev sena från veterinärbesiktningen. Framridningen blev därför bara galopp och inne på banan tappade jag fokus. I anridningen till tvåan blev jag hängande kvar i innersidan och kom på en halvdistans. Hisan bröt därför ut. Mot 6:an blev han lite överuplad och jag var också kvar i svängen mot så det blev vingligt. Då det var en kombination så styrde jag undan. Det går inte att hoppa in i en kombination utan fart över en oxer. Resten av hindren hoppade han super.
Jag har ritten filmad men jag har inte orkat ladda upp den till datorn än.
 
Till 1.20 som var långt senare på eftermiddagen lyckades inte jag ladda om alls. Framridningen var super efter ett antal stopp i höger varv. Sista språnget innan jag gick in på banan kändes kanon. Men sedan när jag fick startsignal gick musten ur mig och jag tvärdog rent orkesmässigt. Benen blev spaghetti så då går det inte att hoppa. Vi stannade därför ut oss på första.
 
Jag är grymt missnöjd med mina ritter och då med mig själv. Jag har massor att jobba med där och då framför allt mentalt och konditionsmässigt.
 
Jag skall börja med att jogga i morgon bitti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0