Energin måste ut

Jag brukar ju ofta beskylla Hisan för att ha energi som sprutar ur öronen. Och faktiskt stämmer den analysen allt som oftast. 
Nu är det även jag som passar in på den beskrivningen. Jag brukar alltid ha massor för mig med hästarna och deras träning vilket även involverar viss träning av mig när jag rider. 
Nu blir det bara lite långsamt pyssel i stallet och efter en vecka av sådant är rastlösheten helt enorm. 
 
Hisan som skulle vila fick därför följa med ut på prommenad. 
 
 
Vi omväxlande gick och joggade (i min takt). Det var en hel del grymtande från Hisan som tyckte att det gick långsamt men det är nyttigt för honom att behöva anpassa sig. Det var inte i första hand för att han skulle få motion som vi var ute igår. Stackars häst, vad han får stå ut med mycket dumheter. 
 
Vi avslutade i stallet med lite lätt massage och stretching. Med en arm är jag lite begränsad när det kommer till sådant här också...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0