Hippologi

Idag har jag haft ridhjälp av en hippologstudent. 
 
Det är väldigt bra att jag kan få så mycket bra hjälp nu när jag inte kan rida själv. Så detta skall nog bli bra. Framför allt är det bra att han inte blir avställd utan jag kan ta vid igen när gipset kommer av. Hisan har ju vilat tillräckligt och nu är det ju uppträning. som gäller. 
 
Intressant är det dessutom att se flera olika rida min häst.
Även om vi alla rider med samma hjälper så är vi ju olika och det är det som gör det så intressant. Genom att titta på lär jag mig också mer. Jag känner ju min häst väl och då är det ju faktiskt extra intressant. Jag gillar att stå bredvid och titta ibland just därför. (Men bäst är ju att rida själv förstås).
 
I morgon skall min medryttare ha hand om honom. Hon känner ju honom bäst av de som rider honom just nu så det är ett extra plus. Det är lättare att veta om han skulle visa något om man känner honom. I och med att vi fortfarande är i uppträning är det ju viktigt att inte glömma bort det. 
 
Nu skall jag göra upp ett schema så att det kommer att fungera under de kommande veckorna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0