Vila

För mig då. Det är bra om jag vilar handen lite.
 
Jag har inte så mycket att tillföra på hästfronten idag. Jag har stallfritt och har i och för sig tagit mig in till Jägersro en snabbis för att få Hisans sadelgjord lagad. 
Snälla Bea på sadelmakeriet tog sig an den på en gång och sydde fast spännet som hade lossnat igen. 
Nu skall jag nog kunna lyckas med att sadla Hisan med en hand. Alltid bra att kunna för då kan jag leda honom klar till ridhuset om det behövs under de här veckorna. 
 
Det är nämligen styvare resår på magplattegjorden än den vanliga långa gjorden, båda är annars 130cm. (Han har rätt stort bålomfång den gode Hisan.) Normalt sätt är det ju inget bekymmer men med en hand är det komplicerat.
 
Det är rätt mycket saker som är komplicerat kan jag meddela. Ta ut en skål med soppa ur micron på lunchen på jobbet till exempel... Skriva snabbt och effektivt på datorn, bläddra i papper... För att nämna något som man inte tänker på till vardags.
Nu vill jag inte klaga för mycket, det är ju trots allt bra att det är vänster hand och jag är högerhänt. 
 
Däremot kan jag säga att det kliar rejält i ridnerven redan. 
 
Hisan är annars rikskändis numera. Han är med på bild på Hippsons hippologblogg. ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0