VW GP

Det blev lite häst idag men mycket stillsamt för mig. 
 
Jag var i Flyinge och såg finalen i Volkswagen GP. Många ur svenska eliten var på plats. Bland annat RGB, von Eckerman, Angelica Augustsson och många fler. 
 
Det är alltid coolt att se när de hoppar de där höga hindren live men idag var det extra coolt för Angelica hade med sin världscup häst Mic Mac du Tillard. 
Det fuxfärgade stoet som bara vill samarbeta när Angelica sitter i sadeln. Och som hon hoppar. Det ser helt halsbrytande ut och många gånger tror man som åskådare att hon skall riva grovt men i stället tar hon sig över hindren vigt som en katt, och fort går det också.
 
Sedan är det något visst med klasshästar oavsett gren. De vet vad de gör och det ser ut som om de begriper att de har vunnit. 
Mic Mac stod lugnast på prisutdelningen med segertäcket på trots att ryttarna sprutade champagne och speakern trissade publiken till öronbedövande hejarop.
Jag blir dessutom alldeles rörd av sådana här ceremonier.
 
 
Häftigt är det. 
 
Jag passade ju givetvis på att pussa Hisan på mulen också. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0