Chasing daylight

Nu börjar jakten och stressen för att hinna ut till stallet för att rida innan mörkret faller. Det är ju uteritter som gäller och det är ju trevligast när man ser. Dessutom är Hisan trevligare när jag ser... hur lät det? Det lurar en. Massa fullblodsätande faror lurar i mörkret och jag slipper gärna sådant just nu.
 
Det är ju breedersvecka och full rulle. Det innebar att Hisan är full rulle också.
 
Han var lite överallt ingenstans idag. For han inte iväg så gick huvudet för fullt, eller så försökte han sticka iväg med bogar, flyta iväg åt något håll som jag inte hade sagt... Jag hade fullt sjå att hålla honom på plats och att insistera på att vi skulle gå där jag hade bestämt. Jag brukar se ut märken på vägen som jag vill att vi skall passera exakt som jag vill. Till exempel, passera tajt till höger om stenen, passera till vänster om bajshögen eller liknande. Han skall sedan styras för sitsen till vad jag har bestämt. Det är inte alltid poppis kan jag meddela. En viss herr Häst vill bestämma själv (vilket är fullkomligt förbjudet).
 
I morgon skall jag ha hästledigt. Det skall bli skönt. Jag behöver verkligen ladda om batterierna lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0