Härlig lördag

Vilket väder det var idag. Riktigt ljummet ute.
 
Jag red ut med stallägaren idag. Det var superlatjo tydligen. Vi tog en annan väg än vanligt och Hisan kunde inte riktigt hålla sig i skinnet. Så fort vi kom ur skogen skulle det hoppas och bockas. Sedan när vi passerade Granelundshallen blev han så till sig i trasorna så att han var tvungen att fyra av ett superhögt bocksprång. Jag lyckades sitta kvar men jag var inte så kaxig efteråt kan jag säga. 
 
Jag vågade inte riktigt rida fram honom efteråt så både traven och galoppen blev lite mer trampa luft och långsam än vanligt. 
 
Före Hisan var jag nere hos Lilla en stund. Vi stod och väntade en stund på stallgången på hagpolarna. Eftersom fröken alltid har varit otålig och aldrig har gillat att vänta på saker och ting. 
För att ha något att göra blev manen flätad. Visst blev det fint?
 
 
Nu skall jag sätta mig och sträckläsa boken Headless horsemen - a tale of chemical colts, subprime sales agents, and the last Kentucky derby on steroids.
Ni undrar kanske varför när ni läser titeln. Det skall jag berätta en annan dag...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0