Flipp

Idag kom en flipp. Jag har lite väntat på att det skulle hända. 
 
Det är dessutom Breeders den här veckan så nu är det fullt ös på Flyinge igen. Och denna gången är det dessutom fullt med avspärrningar överallt.
 
Jag red ändå den vanliga rundan. Mitt på sträckan längs ån började han bli lite väl på tårna och det visade sig att en tidigare träningskompis som vi mött innan hade kommit ifatt oss.
Hisan har slappnat av mot i början då han flippade bara han såg en häst galoppera. Nu går det bra. Möta hästar är inte heller ett bekymmer men att bli upphunnen är det. 
Min tidigare träningskompis ville galoppera så vi testade i fall hon kunde rida om och ifrån oss. Men se det gick inte för sig. 
 
Mr Häst ballade ur. Frös fast, backade, bockade och när han tillslut rörde sig framåt var det med osorterade skutt.
 
Jag fick "tvinga" mitt ofrivilliga ridsällskap att skritta med oss fram till travbanan där vi i vart fall kunde trava. Vi delade på oss efter det vilket inte var något problem. Knashäst!
 
Det skall minst sagt bli spännande att galoppera honom på torsdag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0