Höststädning

Igår påbörjade jag en stor höststädning i stallet. Jag har massor att reda upp efter sommaren som jag inte har tagit reda på. Igår var det hinkar som städades. Jag har sjukt mycket hinkar och dessa blir läskiga om de inte används. 
 
Idag har jag tänkt mig att ta hand om allt läder. När nu Lilla inte är hemma är det hög tid att putsa upp hennes saker så att de är fräsch till hon kommer hem. Hisans grejer behöver också en lite putsning kan man tycka. 
Vanligtvis putsar jag upp Hisans grejer till tävling och och det är ju vanligtvis var och varannan helg. Så nu när det lite blir något sådant är det hög tid att ta en putshelg. 
 
Red ed årundan med Hisan igår. Han uppförde sig som vanligt bra. Sedan har jag också försökt ta reda på hur långa alla sträckor egentligen är. Nästa vecka skall jag nämligen börja fasa in galoppen och då behöver jag veta det. Vet ni hur långa era ridrundor är? Och hur långa vissa delar av dessa verkligen är?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0