Dagsljuset räcker nästan inte till

Igår lovade jag Hisan ett äpple efter ritten om han var snäll. Det fungerade faktist. Förstod hästen vad jag hade sagt. Troligtvis inte men kanske kunde det få mitt fokus bättre. 
 
I vart fall blev det årundan igen. Vänstervarv denna gången. Vi var ute i 45 minuter och som sagt var uppförandet bra. Möjligen var han lite spänd till en början men slappnade sedan av och jag kunde rida med halvlång tygel när vi travade. Som natt och dag mot avslutningen på ritten dagen innan.
 
Innan jag red hann jag med att träna Lilla. 
 
Jag hade funderat på att åka in med henne till Jägers men då jag kände mig tvungen att rida Hisan också så var tiden för knapp för det. Det blev den nästan ändå för det blev mörkt strax efter att jag kom tillbaka med Hisan. 
 
Lilla la gick en rejäl uppvärmning i frisk trav och så avslutade vi med intervaller på rakbanan. 8 intervaller varav 4 lite snabbare. Det känndes på sista intervallen att hon var lite trött. Det var bäst att avsluta där och då. Det skall ju vara kul att träna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0