Funderingar

Ser ni på ryttareliten på SVT? Jag tycker att det är spännande att få följa med och få lite inblick i hur det är i Sveriges yttersta ryttartop. Det är en enorm skillnad mot min Och Hisans lilla nivå.
Men det finns paralleller. Som nu i sista avsnittet där Lisen pratar om att bygga upp sitt självförtroende igen efter en avtrillning på tävling. Där kan jag känna igen mig. :P
 
Och så alla tävlingsplatser här i Skåne. Jag brukar rida lite så förklasser på de flesta av dessa. Wannabie som man är...
 
Det där med att återfå självförtroendet är svårt. Jag har definitivt tappat mycket av det nu så det är bra inspiration att höra att även eliten tappar den ibland och att höra lite av deras tips på hur man återfår den. Går ner ett par klasser, bygga upp på nytt. 
 
Jag har tittat på gamla filmer från mina träningar lite på min youtubekanal (Skaune0 heter den, för den intresserade). Jag inser att jag rider i undertempo nu. Ajabaja! Jag kunde då så jag kan nu. Bara på det igen helt enkelt. 
 
Inspiration är aldrig fel så det gäller att suga i sig av det som går. Hitta känslan inom sig och att plocka fram den där på hästryggen. 
 
Så nu taggar jag inför nästa gång jag rider (i morgon) och nästa hoppning (först nästa vecka). Det är dax att plocka fram lite jävlaranamma, åter få känslan som vi hade innan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0