Funderingar

Jag har sovit dåligt i natt för jag har funderat en massa på Lillas beteende igår. 
 
En en tanke är att hon faktiskt la tungan över bettet där när hon sket i mig. Och att hon lade den rätt igen när jag släppte efter. Det låter ju logiskt i alla fall. Jag skall absolut inte slarva med att sätta på tungbandet när vi är på stora banan någonsin mer. 
 
Om om inte det hjälper så funderar jag på att damma av Lenas gamla bett. Det heter australiensiskt entömsbett och är rakt med en bygel under hakan på hästen. Lena fungerade jättebra på det. Hon var reglerbar då, det var hon inte alltid annars. Äpplena kanske inte faller så långt från äppelträdet... Det är i vart fall en tanke som jag har. 
 
Detta är en bild på Lena med det bettet, Lillas mamma, innan vår montéstart. Visst är de lika?
 
Jag är egentligen emot att betsla upp. Men det kan ju hända att det behövs i lopp, i vart fall under en period. Jag får fundera vidare på det. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0