Lördagen

Det är tur att jag har min solstråle Lilla. Hon gör mig glad varje dag. 
 
Igår skrittade jag en runda på henne ute. Hon var ett litet krutpacket och så superfin och rolig att rida. 
Vi skrittade omväxlande på lång och kort tygel och roade oss med att köra öppna och stänga i varje sväng på vägen. 
 
Här spanar vi dessutom in ett fyrspann
 
Jag älskar hennes inställning. Jag tror minsann att jag har skrivit detta förr. 
 
För Hisans del var nog höjdpunkten att jag satte upp boxhagen ute så att han fick stå där i stället för i boxen. Han står lugnare ute med de andra. I boxen är han i och för sig lugn men han väver ibland och står och skriker när de andra är ute. 
 
I övrigt blev det medicinering med Metacam och penicillin. Kul, kul. Dessutom är jag helt galet nervös för penicillinsprutningen. Hästar kan ju chocka på penicillin och varje sprutning är en risk. Nu skall ha ha det i 5 dagar så jag måste vara nervös i ytterligare 4 dagar...
I övrigt skötte han sig bra och lät sig bli stucken. Jag berätta att det inte är helt självklart. Han har varit inlagd förr för att han inte har tolererat det, han är väldigt utåtagerande när han vill tala om att han inte vill.
 
I morgon skall vi på återbesök redan och ta dränen. En fiffig sak är att Helsingborg har en filial i Flyinge, belägen ca 500m från stallet. Det är ju nära och bra, jag behöver inte ens lasta honom för det. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0