Onsdags ridning

Igår var det helt galet dåligt väder. Kallt, regn, hagel, blåst... you name it, vi hade det. Fy sjutton.
Trots detta red jag båda hästarna, i ridhus...

Lilla skrittades och fick göra styrketräningsövningar. I och med att hon vilde måndag och tisdag så var det en mycket pigg liten svart som jag red. Snäll som alltid men pigg. Idag skall hon få gå intervaller inne på Jägers och då kan det sitta fint med den där energin.
Vi lade även in lite trav på långsidorna i ridhuset.
 
Hisan trimmades och även han var pigg som få. Det kan kanske vara det kyligare vädret som gör det?

Vi latjade lite mellan samling och galopp i friskt tempo i lätt sits till en början. Traven tog vi när vi var mer uppvärmda. Han är fortsatt mycket fin att rida vilket är helt underbart.
 
Jag har ju skrivit om den snea hoven. Så här sne är den:
 
 
Jag hittar inga direkta spänningar på honom och massören skall komma. Det är viktigt att fånga upp sådant här i tid innan det blir något av det så jag hoppas att det är det jag gör nu.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0