Planering...

Igår skoddes hästarna. 
 
Lilla fick sina fina halvrunda utan tåkappa fram. Till nästa skoning skall jag köpa en variant tunnare bara. Fatta hur mycket olika typer av travskor det finns. Jag blir helt yr bara av att tänka på det. 
 
Hisan blev skodd som innan. Han har dock gått och blivit lite sne i vänster bak. Blastar utsidan mer än inner. Det har han inte varit innan så nu funderar jag på vad det är som kan ha gjort honom sned. Så pass gamla hästar som han blir sällan så där snea bara så där utan orsak.
Massören kommer därför också att komma ut och kolla honom om ett par veckor. Bara för att. 
 
Hisan är inte halt eller så på något sätt. Snarare finare än på länge. Men små detaljer skall man inte förringa. Till slut kan de bli hältor om man har otur. 
 
Idag har jag varit på stan och haft hästfritt. Hisan har trimmats på Melonbanan och Lilla har vilat. 
 
Planen var att Lilla skulle gå intervaller i morgon men nu skall det tydligen regna i morgon kväll. Då är frågan om jag inte skall skjuta på det en dag till för att slippa regnet. Svåra beslut det där... Men vi har inte bottom med något. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0