Sena kvällar

I söndags fick båda hästarna vila. Jag var i Köpenhamn en sväng och kom hem sent. 
 
Så igår var det hög tid att motionera båda. 
 
Lilla var först ut och gick ett pass i ridhuset med mer trav. Vi tog flera varv längs spåret i det stora ridhuset. Och så gjorde vi gigantiska åttor i hela ridhuset. Det är stora svängar när man rider så men det där med svängar i ridhus är lite knepigt för Lilla. Hon tappar balansen lite i hörnorna. Men vi jobbar på det och det blir bättre och bättre. 
 
Hisan fick galoppera lite mer. Jag orkade och Hisan var så fin. 
Till en början var han lite stel. Men det var kallt så det var inte så konstigt att han behövde en lite stund för att mjuka upp sig.
Jag brukar börja på längre tygel i alla gångarter och friare form när det är så. Det uppskattas av herr Häst och det slutar oftast med en mjuk herre i perfekt form, så också igår.
 
Jag avslutade med runda härliga stabila galopper i båda varven. 
 
Båda hästarna gick ca 35 minuter. Det är ändå en hyfsad ambitionsnivå för att vara en vardagskväll efter jobb.
 
Nu verkar vi få plusgrader igen. Blir underlaget vettigt så skall Lilla joggas ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0