Vintersolståndet

Efter idag vänder det. Idag är dagen som kortast och natten som längst. Det känns väldigt bra att vi är på väg mot ljusare tider igen. 
 
Idag har jag travat små korta intervaller på Lilla på täckta banan. Det gick bra, hon skötte sig. Vi var ute ca 30 minuter vilket är kortare än skritten igår men så hade vi ju ökat belastningen ändå i och med att vi travade lite. 
 
Hon var pigg men höll sig i skinnet. Det är bra. Nu skall vi successivt öka på traven innan jag tar vid med körningen igen... Hoppas att jag inte kommer att frysa ihjäl bara.
 
Hisan fick ett pass i ridhuset. Jag red ca 45 minuter inklusive skritt dit och hem. Det är det längst på länge. Nu är i och för sig ryggen slut efter dagens tilltag så det kanske blev för mycket ändå. Vi får väl se. 
 
Hisan var väldigt fin i vart fall vilket är roligt. Jag måste dock rida honom mer framåt för att få mer energi. Men det får bli nästa pass. Just nu är jag rätt nöjd med att ha ridit så mycket som jag gjort. 
 
En något suddig screen shot från dagens ridning. Jag bör nog zooma nästa gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0