Miljöträning

Nu i dagarna kommer Baltic Cup gå av stapeln på Flyinge. Det är ponnytävlingar.

Flyinge ställs i ordning vilket betyder att nästan hela min ridväg (den är kort...) till ridhuset är upplyst på kvällen och det står staket som skall avgränsa åskådare från hästar utställda. Det var så redan igår till pay&jumpen men då fick Lilla vila. Idag fick hon testa på att titta på detta. Det blev en hel del drakblåsande och hög nacke på henne kan jag säga. Men det är nyttigt. I ridhuset stod där också ett bord uppdukat men grejer på. Men det var tydligen inte farligt alls. Hisan är helt tvärt om. han hade tittat på det där bordet med blå duk (ve och fasa).
 
I vart fall skrittade och travade jag och Lilla i ridhuset. Första travfattningen var jag inte nöjd med alls. Hon var på bogarna något så in i. Men till nästa fick jag henne att starta bakifrån och fick en helt annan trav. Jobbigt sa Lilla som kanske nu kan inse att det är dax att krypa ur mammutpälsen och sätta en tunnare variant.
 
Filmen från gårdagen kommer lite senare. Hisan hade välförtjänt vila idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0