Trim trim

Igår kväll blev det ett trimpass för Hisan. Vi gick ner till Walleberg vilket inte gick helt smärtfritt.
 
Deat är ju som sagt mycket i görningen på Flyinge just nu och det bra är att ridvägen är upplyst men för Hisan blev det lite väl mycket när vi kom ner mellan husen (vagnslidret och stostallet). Någon osynlig variant av fullnlodsätande väsen fanns mitt emellan där. Om du sedan adderar två bilar och en traktor i mörkret så har du the picture.
 
Jag fick ta till ett gammalt beprövat knep. Hisan ville nämligen backa (läs: springa baklänges). Vilket jag är mindre road av. Men visst han ville gå bakåt, så han fick gå bakåt men åt mitt håll. Hisan blev väldigt frustrerad kan jag säga. Överlistad!
 
I ridhuset gick allt enligt plan. Han var mjuk och fin. Det kan man inte säga om ridhusbotten direkt. Det var svinhård, så hård att det riktigt ekade om hovlsagen. Hoppas att den harvas snart för det känns inte helt 100.
 
Fin Hisan och nöjd matte är det viktigaste i vart fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0