Fröken snööra

Så här typ...
 
 
Vi begav oss till täckta banan och travade lite idag. Lilla sträckte ut fint och jag varvade det med lite skritt både på lång och kort tygel. 
Hon fick jobba lite i sin långa päls för idag var hon faktiskt lite varm efteråt. 
 
Det bästa var ändå att vi hade banan för oss själva idag. Det är lättare så, då behöver jag inte bekymra mig för att vi skall rida över någon eller skrämmas när vi kommer fort i trav förbi någon (jag förvarnar ju först men ändå).
 
Lilla var i vart fall superduktig. Jag tror att hon uppskattar att alla pass inte är enbart skritt utan att hon får springa lite ibland. 
 
Hisan vilade idag. Han var ju så duktig igår. I stället för träning fick jag lägga om en baksko som han hade trampat snett ingen skada skedd men lite meck att dra av och rikta. Nu är ju hovslagaren bokad till i morgon så att skorna åker är ju bara att förvänta sig egentligen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0