I ridhus

Det blåser storm idag men inte så farligt ändå, inte som Sven och Simone och de andra stormarna som har härgat i höstas. En liten nätt Skånestorm bara. Därför har jag ridit båda hästarna ändå, dock inne.
 
Ni anar inte vilka konstiga ljud som kan höras i ett ridhus. I glasridhuset var det ett visslande i ena hörnet och ett annat i det andra. Behöver jag säga det hästen spände till av detta. Jag red Lilla i det ridhuset men tänkte att ett sådant ljud skulle få Hisan att spänna till något fruktansvärt och nästan göra honom oridbar. Lilla brydde sig bara lite, spänd var hon men inte omöjligt och hon kom faktiskt till fint jobb tillslut.
 
Hisan och jag begav oss till skolridhuset. Där litter det stallar på sidan om så det är liksom mer inramat. Men likväl var där en dörr som stod och smällde. Resultat blev en spänd Hisan. Jag som hade som mål att rida honom avslappnad och låg.
Jag hade alltså inte vädrets makter på min sida idag.

Ibland när det är så här känner jag mig maktlös. Allt blir fel känns det som och all fin känsla som vi haft på sistonne är som bortblåst. Nu tror jag att det beror på det ofördelaktiga vädret och att den kommer att komma tillbaka så snart det blir vindstilla och bättre igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0