Nu är 2013 slut

Äntligen kan jag säga. 
 
2013 går för mig till historien som det året då allt möjligt dumt som kunde hända har hänt. 
 
Lilla har behövt vila upp sig efter lopp då hon inte riktigt var kry. Hisan har genomgått en stor operation och efterföljande rehab.
Jag har brutit handen. Bilen har krockat två gången men bara en av krockarna var med förare bakom ratten. I övrigt har det mesta som kan behöva lagas behövt lagas. 
Jag kan nog hålla på lite till...
 
Igår började jag dagen med en härlig ritt i Vomb med Hisan och glada vänner. Ritter var härlig och vädret underbart. 
 
Resan hem fick en twist då Hisan fick spunk i släpet när jag skulle backa runt. När vi tog ut honom så snubblade han på rampen och skaffade sig några sår. Efter noggrann undersökning verkar det som om han har kommit undan med blotta förskräckelsen. 
 
Året skulle fortsätta in i det sista med en Grand finale som innebär att vi kommer att fortsätta att vara utan rinnande vatten i kranarna i stallet ett bra tag till. Vi får hämta i boningshusets källare. 
Så långt allt väl me. I gårkväll i mörkret gick källarnyckeln nästan av i låset. Den klarade sig med nöd och näppe som tur är. Men detta sammanfattade året rätt bra. Kan något dumt hända så göt det det. 
 
Men nu är det till ända och som sagt, jag har höga förväntningar på 2014. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0