Veterinärkoll

Då har Lilla varit på check up hos veterinären. Det är lite märkligt nu när jag inte själv kan säga hur hon är att träna. Men veterinären har stenkoll så det går bra ändå. 
 
Hon blev longerad och sedan böjd. Vi hittade reaktioner som stämde överens med mina teorier. 
 
Jag har ju försökt bygga upp henne med ridningen och det har lyckats till viss del. Men nu har träningen ändrats lite och då kommer saker och ting fram på ett annat sätt. 
 
Så nu skall Lilla vila ett par dagar, sedan skritta och efter en 10 dagar så skall hon få jogga igen. Sedan skall hon på nytt besök hos veterinären för ny koll. Någon start blir det av förståliga skäl inte inom den närmsta tiden. Men det gör inget. Viktigast är hela hästar, att tävla är underordnat sådant. 
 
Är man en liten häst hos veterinären kan man få en sjukpresent, här i form av en blå grimma. Precis som när man själv var liten och var hos tandläkaren och fick med sig klistermärken eller leksaker hem. 

Marie var snäll och tog hand om Hisan åt mig idag medan vi var hos veterinären. Sådana vänner är guld värda. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0