Hoppträning igår

Jag och Marie var iväg och hoppade lite själva igår. Vår tränare Tord hade förhinder.
 
Det gick väl hyfsat. Hisan kändes finare än sist, mer spänstig. Men avstånden fungerade inte riktigt som tänkt.

Jag ville rida mjukt och rytmiskt så långt som möjligt. Inget av och på eller så som jag brukar kunna göra. Tidigare har Hisan kunnat tänka lite själv i sådana här lägen men det verkade han inte vilja göra nu, det var väl därför som inget stämde. Nu är väl inte tanken att hästen skall göra allt här men han är hinderklok i grunden och hindren var små. Kanske spelade det in för många gånger hoppar hästarna sämre på små hinder, de tar dem inte riktigt på allvar.

Ett stopp fick vi mot slutet. Lång anridning och lite högre hinder. Jag tror jag tvekade lite så det var anledningen. Hisan fick göra en piruett och sedan på det igen. Då gick det bättre.
Nästa vecka blir det träning för Tord igen.
 
Film är på gång men jag somnade ifrån uppladdningen igår kväll. Något gjorde att den inte kom upp som den skulle så jag får titta på det lite senare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0