Lördagsnöje

Händelserik dag idag, speciellt i jämförelse med torsdag och fredag.

Jag var inte i stallet i torsdags. Ridklubben hade årsmöte. Igår var jag fredagstrött och gjorde undan stallet så snabbt jag kunde till förmån för soffan, där jag lite senare somnade i vanlig ordning.
 
Idag har Lilla gått 6 intervaller på travrakan hemmavid. Vi började med att jogga runt terrängbanan. Hon kännd väldigt avslappnad nu. Ett fint stöd i tömmarna bara, mjuk och fin.
Vi blev filmade lite för att kunna studera hennes gång lite, men jag måste säga att jag knappt ser hennes ben alls. Hon är för svart så det liksom bara smälter ihop. Jag får se till att filma när vi åker in till Jägersro där det går att filma från sidan i stället. 
 
 
Lydig är hon i vart fall som stannar så snällt från snabb trav. :)
Vi är inte riktigt redo för Jägersroträningar än men relativt snart kan det bli i vart fall.
 
 
Efteråt var jag och Hisan tillsammans med Nicola och hoppade lite terräng på Velanders bana. Vi hoppade inte så mycket och framför allt bara små hinder. Hisan hade trevlig inställning i vart fall. Han bjöd fint och hoppade till och med i lite tokiga lägen. Vid ett tillfälle hoppade hen till och med en stor trave stockar i för låg fart så att jag tappade stigbyglarna. Det var väl inte superbra, men jag är glad över inställningen han hade i vart fall även om terränghinder inte riktigt skall övervinnas så. Men resten hoppade han med bravur.
 
Sista hindren vi styrde mot sög han i rejält. Det bådar gott.
 
 
När man kan hoppa terräng ute, då är det vår på riktigt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0