Tisdag

Ljuset är på väg tillbaka. Haleluja!! Nu kan jag hinna med allt pyssel i stallet innan det blir bäckmörkt, och det går så mycket snabbare då. Det kan kanske bero på att jag får energi av ljuset men också på att det är lättare att göra saker när man ser vad man gör...

Dessutom var det inte helt mörkt när jag red iväg till ridhuset. Eller det var mörkt men lite såg man fortfarnade. Klockan var dessutom väl efter 18 då.
 
Lillas öron i mörkret
 
Det bästa med våren är att det hela tiden går mot ljusare och varmare. Jag älskar våren.
 
Jag skall göra ett litet experiment de kommande veckorna. Jag skall se till att ha igång Endomondo på min mobil vid varje ridpass och se hur långt jag rider och hur länge. Jag skall försöka komma ihåg att testa detta i minst två veckor, gärna tre. Tanken är att jag på ett ungefär skall få en bättre uppfattning om hur mycket jag rider. Jag tror nämligen att jag rider bra mycket mindre än jag vill tro.
 
Så dagens pass var ett skrittpass för Lilla i skolridhuset. Totalt var vi ute i 40 minuter och sträckan vi tillryggalade var hela 3km.
Lilla brukar ju gå runt en mil när jag kör henne vanligtvis. Men det är ju inte så mycket det heller.
 
Hisan vilade idag men i morgon blir det arbete för honom igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0