Arla morgonstund

Då var operationen avklarad. 
 
Jag var uppe kl 4 i morse för att komma fram till kliniken i Halmstad kl 7.30. Jag är egentligen ingen morgonmänniska och begriper väl egentligen inte varför jag hittar på grejer som gör att jag måste gå upp tidigt hela tiden. 
 
Resan upp gick bra och det gjorde operationenen också. Det var en enorm lättnad när veterinären ringde med det beskedet lagom till lunch. Jag lyckades med koststycket att sätta i halsen precis innan han ringde så stackarn fick stå ut med mitt hostande under hela samtalet. 
Kontentan var ändå att det gått jättebra och att det sett bra ut även inuti. Det är ju först när man gör en operation som man kan se vad som finns, röntgen i all ära men den berättar inte allt.
 
När jag sedan kom för att hämta henne så var där en liten svart tjej som stack huvudet i min famn och sedan följde med ut till släpet med snabba steg. Jag fick be henne sakta ner lite på vägen dit kan jag säga. Hela hon verkade säga - ta mig här i från. Jag kan tänka mig att det inte är en helt behaglig upplevelse att bli sövd helt enkelt. 
 
Nu väntar ett långt konvalecensschema. Men det är helt klart värt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0