Många dagar...

Det har blivit rätt tomt här. Anledningen är att jag faktiskt inte ha varit i stallet och då händer det ju inte så mycket på hästfronten.  Jag har varit i Stockholm med jobbet och då står det helt andra saker på agendan. Ibland är det rätt skönt, för det blir som en paus. 
 
Igår var jag ändå i stallet och tog in hästarna. Det är härligt att se dem och pussa dem på mularna. 
 
Det var mer häst på agendan igår. Jag följde med kusinen på distanstävling igen. Denna gången var det hennes första riktiga tävling. Det vill säga den var inte clear round och farten var fri.
Detta passade kusinen ovh henns häst perfekt och de slutade som vinnare!
 
Först över mållinjen
 
Det blev en lång dag igår. Vi startade från Lund redan vid klockan sex. Själva tävlingen började vid tio. Det var dimmigt som bara den när vi kom till tävlingsplatsen, men det lättade och vi fick riktigt trevligt väder till sist. 
Tävlingen var avklarad närmare 16-tiden då vi också väntade in prisutdelning, som sig bör.
 
Ärevarv

Det är kul att få följa med och hjälpa till på tävling, framför allt när det går så här bra. Bäst är ju så klart att kunna tävla själv... ;)
 
Nästa år hoppas ju jag att Lilla och jag kan avverka flera mil distans. Och nu har jag ju skaffat mig en massa koll på hur det skall fungera, med hinknisse och veterinärgates etc. Det är ju rätt annorlunda mot dressyr och hoppning och sådant där som jag brukar tävla i.
 
Detta var sista tävlingen i distans för kusinen i år, vilket avslut det blev. Sässongen är nu slut, men väldigt roligt har det varit!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0