Näset charity ride 2014

Idag har jag och Lilla gjort årets andra officiella framträdande. Det första var under prova på distansritts-ritten i våras. 
 
Vi var med i Näset charity ride som gick av stapeln mellan Höllviken och Falsterbo. Vi var 120 ekipage som var med och det hela var upplagt som ett välgörenhetsevent som samlade in pengar till en stiftelse som heter Henrik Superman. Den är till förmån för cancersjuka barn. 
 
Vi startar ritten utanför Höllviken
 
Lilla skötte uppgiften väl och var lugn och trygg hela ritten. Hon fick mycket att tänka på och fick gå i ett tempo långt under vad hon är van vid både i skritt och i trav.
 
Vid kyrkan i Skanör
 
Men säg det min lilla svarta stjärna inte klarar av. Möjligen skulle det vara "bottenlösa" vattenpölar då, men det är bara en tidsfråga innan vi klarar det också. 
 
Så här glada är vi efteråt 

För mig var detta en milstolpe på min väg tillbaka efter olyckan. Det var inte alls lika fartfyllt som det jag vanligtvis gillar att vara med på utan på precis rätt nivå för mig just nu. 
Hur mycket jag än vill så är jag inte i form för några mer avancerade hästaktiviteter än på ett tag. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0