Ritt i regn

Regn idag och en stor del av mig ville egentligen bara strunta i allt vad uteaktiviteter hette. Men skam den som ger sig. Jag hade ju planerat in ritt med Lilla. 
 
Så det blev en mil idag med. Totalt osvettig häst idag, samma tempo som sist, men så var det ju kallare också. Tempot är för långsamt egentligen men det snabbar vi upp i nästa vecka. Just nu får hon vänja sig vid att bära mig länge enbart. 
 
Duktig Lilla med andra ord som skall få ett par dagars ledigt. 
 
Min kropp behöver också lite ledigt för det där med fältsits var tydligen ingen höjdare för ryggen. Men det får jag också öva på och träna upp mig inför. 
 
Hisan vilade idag. Jag hade inte orkat med båda efter en timmes ritt på Lilla. Jag måste träna upp även detta, en timme är ju inget egentligen. 
 
Så kommande veckor är det framför allt hårdträning för mig som gäller. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0