I skymningen

Sjukt nöjd med att jag faktiskt hann med att rida ut båda hästarna idag innan mörkret föll, eller i vart fall innan det blev bäckmörkt...
 
Jag spänderade hela förmiddagen med att bråka med min dator. Målet var att göra den årliga hopklippet av årets filmer. Jag gör detta mestadels för att påminna mig själv om alla bra stunder. För så här precis efter en större skada känns det inte rikigt så där jättepositivt men om man summerar så är det många ljusa stunder som har passerat. Det är väldigt nyttigt om att påminna sig själv om detta. Filmen kommer i ett eget inlägg lite senare. Det kommer att ta en stund att ladda upp den på Youtube.
 
Lilla red jag runt Granelundshallen och resterande tillhörande runda. Hon var pigg. Låg på i handen lite mer än jag önskade på slutet på den delen som går över galoppbanan. I övrigt så var hon perfekt med mig. Hon är lite mer sugen på att spurta än vad jag vill låta henne göra än.
 
Hisan fick gå på galoppbanan precis innan mörkret föll. Jag är sjukt nöjd med att jag orkade stå i fältsits i två varv. Banan är annars bitivis under vatten. Något annat skulle man inte kunna vänta sig efter så mycket regn som det har kommit på sistonne. Nu utlovas det dessutom minusgrader i antågande. Det kommer att innebära ridning enbart inomhus. Skånsk vinter i ett nötskal...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0