Sen kväll i stallet

Trots att jag är ledig blev det en sen kväll i stallet i kväll. Det blåser snålblåst och temperaturen är bara någon grad så det var inte så särskilt trevligt rent vädermässigt. Tur att hästarna var desto mysigare att ha med att göra. 
 
I mörkret och blåsten var det bara ridhuset som gällde i kväll. Lilla fick ett rent skrittpass. Hon blir bättre och bättre på att förstå vad jag vill när jag ber henne att flytta rumpan. Hon blir också bättre på att skritta lugnt. Idag låg där dessutom bommar i ridhuset. Lilla fick därför gå i serpentin runt för sätet och skritta över travbommarna. I morgon skall hon få jogga i vagn i stället. Omväxling förnöjer, en dag skritt en dag snabbare trav.
 
Hisan fick också gå över bommar, men i trav och galopp. Det är så pass roligt han och jag kan ha med bommar just för tillfället. 
 
 
Nu skall vi inte förringa trav- och galoppbommar. Man kan göra mycket roligt med sådana. Träna sitt öga på avstånd och lydnad till exempel. Så det var det vi sysslade med i kväll. Jag tyckte att herr Häst var helt med på noterna och skötte sig bra. 
 
Tidigare idag var jag hos sjukgymnasten igen. Jag fick en massa övningar som innebar knäböj med det skadade benet som kommer att vara väldigt bra för ridningen framöver. Nu är jag taggad till tusen att träna benet. Jag skall bara lyckas göra övningarna här hemma utan att riva inredningen... Tål att funderas på hur det skall gå till med andra ord.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0