I skymningen

Igår var jag i stallet före solen gick upp. Det är lite speciellt att släppa ut hästar samtidigt som solen går upp och det ljusnar.
 
Jag åkte hem i mörker men hann att göra båda hästarna i dagsljus. Det var helt underbart. 
 
Hisan fick sig en duvning i skolridhuset. Jag jobbade med att hitta energin i gångarterna och tyckte att jag lyckades hitta den med hjälp av "trampandet" som vi lärde oss förra hösten. Något riktigt trampande är det ju så klart inte men en lätt samling i skritt och så iväg i galopp. Fattningarna blir super och Hisan tycker att detta är roligt. 
Jag vill att han svarar fram för skänkel och till detta är denna övning super.
 
Idag vilar jag, eller det är inte riktigt rätt för jag har rehabtränat som sig bör. Men jag vilar från ridning.
 
Snart blir det en kort sejour i stallet med kvällsfodring och pussar på hästmular.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0