Stjärnklart

Vilken dag! Klart väder, sol och 8 grader varmt. I kväll var det stjärnklart och hög luft.
 
Lilla vilade idag enligt plan. Jag skall lägga om hennes träning. Hon skall jobbas med fokus på styrka, långsam träning. Det blir inga snabbjobb eller ens intervaller på lång tid. Jag tror också att jag släpper fokus på travträning ett tag och bara tänker matcha mot distansritter i vår. Vi får se vart det barkar och hur det känns. Men distansritter var det planerat för redan innan och träningen jag tänkt mig kommer att gagna henne för båda grejerna.
 
Jag red Hisan i skolridhuset. Underlaget var inget vidare. De hade kört med vagn där inne och spåret var packat. Hisan var i vart fall fin. Jag satsade på att göra tempoväxlingar som föll riktigt väl ut. Han blev mycket mer vaken för mina hjälper och det är ju viktigt. 
 
Innan idag var jag hos sjukgymnasten igen. Träningen går framåt och jag kör mycket hårdare nu. Men ryggen blir trött. Idag var jag riktigt trött när jag kom till stallet. Så ridningen var ingen jätteskön upplevelse. 
Jag tycker ändå att jag har blivit starkare även här. Men förut så blev ryggen bättre av ridning. Nu blir den tröttare.
Hoppas att det kommer att vända längre fram. För det är ju inget roligt när det känns så här.
 
Det kliar i mina tävlingsnerver förresten. Jag har en liten plan. Vi får se om den går i lås.
Framför allt måste jag ta tag i att träna mig själv nu snart. Jag har hållit upp eftersom jag inte känt mig 100% efter all förkylning och sjukdom. Men nu måste jag snart vara frisk. Mars månad skall bli en månad av trimmande för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0