Egon drar fram

Storm idag igen. Det känns som en höststorm då det är 9 plusgrader ute. 
 
Jag hade tänkt köra Lilla då det inte kändes som om det blåste så mycket här hemma. Men väl i stallet så kändes den tanken helt fel så det fick blir ridhuset i stället. Jag tror att beslutet var rätt i slutändan. Lilla var superfin idag. Hon slappnade av fint trots att det ven runt ridhuset och att det slog som bara den i ena ändan. 
 
På vägen tillbaka till stallet skojar jag inte om jag säger att vi höll på att blåsa bort. 
 
Hisan har också blivit riden i stormen men inte av mig. Han var i det andra ridhuset där det finns stallar runt om på sidorna. Där var det mycket lugnare. 
 
Det sägs att det skall blåsa i morgon också. Båda hästarna måste gå då så Hisan lär få vara i skolridhuset om jag skall sitta på. Jag borde köra Lilla men vi får se hur vädret är och ta ett beslut då. Det kan hända att jag rider henne på täckta banan i stället. Blir det så är jag sugen på att prova löpsadeln på henne. Hon har inte haft den på ryggen något än. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0