Planering och tankar

Red Lilla i ridhuset igår. Lät henne trava på längs fyrkanten och sedan på en stor åttvolt. Hon var snäll men dragig och hon har energi som sprutar ur öronen. Till exempel blev hon helt uppspelt av en annan häst när jag ledde henne hem. 
 
Vi har nu kommit dit hän att jag inte kan träna henne enbart hemma längre. Det går inte att rida tillräckligt i ridhuset för att räcka för det hon behöver göra, hon skall ju inte enbart vara ridhäst, och ute kan jag inte träna något vettigt på vardagskvällar. 
 
Därför skall vi åka in till Jägersro i morgon. Riktigt hur vi skall lägga upp träningen där inne skall jag fundera ut i kväll men jag tror att vi siktar på slingan och några bakvarv på stora banan för att se hur hon känns. Sedan får jag fundera ut hur jag skall lösa träningen nu de kommande veckorna. Elljusträningen på onsdagskvällar är inställd till och med mars månad så det är inget alternativ och jag behöver kunna träna henne mer än en dag i veckan. Dessutom lovas det minusgrader. 
 
Hisan reds ut idag. För hans del skall jag också fundera ut en plan under helgen. Vi är ett par stycken som rider honom nu och det behövs kontinuitet och en plan för att det skall bli bra och utvecklande framöver. Så nästa vecka får vi ta tag i det. En plan med träningen är alltid bra att ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0