Ruter

Det gick att köra Lilla trots punka och blåst. Hon var pigg så in i och jag lär ha träningsvärk i armarna i morgon trots att jag inte behövde hålla henne så hårt mer än en gång. Vi träffade nämligen på den fina lilla NF hingsten Eros tre gånger under turen och Lilla tycker att han är så snygg. Så för att visa upp sig så drog hon till med värsta tävlingstraven på ett ställe där hon brukar få gå på lite.
Det bådar gott att hon visar sådana takter och underlaget var jättebra så ingen skada skedd förutom då träningsvärk hos mig.
 
Hisan fick göra övningen ruter i skolridhuset. Jag passade på när vi var själva där och eftersom det är en galoppövning tyckte jag att den passade bra. Hisan behöver nämligen galoppera massor nu för att komma i form. 
Ruter rids över hela ridbanan på hörnlinjerna med tvära vändningar vid A och C och lite mindre tvära vid E och B. Tanken är också att man skall gasa ut ur vändningarna. Alltså blir det samla, vända och gasa. Hisan tycker att detta är superskoj och blir väldigt alert och på av övningen. Dessutom får han verkligen slitta lite i galoppen när han vänder vilket är nyttigt. 
Jag har tuffat till mig lite i ridhuset nu så det passade bra med en sådan här övning då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0