sned

Idag har jag varit på koll hos sjukgymnasten igen. Och vad vi fann var att jag var sned igen som sist på höger sida i mitt bäcken.
Jag har inte märkt av det i det dagliga men nu när jag tänker efter så har jag blivit lite irriterad på att vissa saker inte har fungerat i ridningen. Alltså det fungerar men inte finliret. Lilla har ju varit extra springig och att svänga för sätet har liksom inte blivit som jag tänkt vissa gånger.
Nåväl jag har liksom inte reflekterat mer över det än så. Bara irriterat mig, typ.
 
Nu så efter att ha blivit lossad så fungerade det där igen och när jag red Lilla i kväll vilket bara var i skritt så var hon hur fin som helst. Gick lugnt och tog mina hjälper perfekt.
 
Intressant ändå att bli rättad och lossad. Jag brukar ju låta hästarna bli genomgångna och när en spänning lossnar så är det inte alltid superskönt percis.
 
En tanke på varför det blivit så här är att jag nu medan jag bygger upp mig har jag snedbelastat mig. Jag har ju framför allt nu över jul bara kört på som förr trots att jag kanske inte var stark nog för det. Nästan allt stallarbete är ju dessutom så kallat assymetriskt. Alltså jobbar den ena sidan mer än den andra. Och i och med att jag är och har varit svagare än normalt så har detta gett utslag på ett helt annat sätt än för en normalstark person.
 
Nu när jag har blivit rättad och lossad i min krampande ena ryggfilé så skall jag börja göra allt tvärt om. Mocka åt andra hållet och likadant med sadling och täckespåläggning. Det kommer att kräva lite extra tankeverksamhet från mig för det mesta går med rutin efter alla år.
 
Hisan vilade idag enligt plan. Det skall bli spännande att rida honom i morgon och se om jag har samma upplevelse med honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0