Lillas utflykt

Idag på förmiddagen har Lilla och jag varit nere i Blentarp hos Cissi som hon var hos när jag var skadad förra året. 
 
Hon gick ett jobb ihop med en av hennes hästar för att se lite var hon ligger. 
 
Vi joggade först två varv i sand och sedan körde vi till 3000m på deras travbana. Banan var lite drygt en kilometer lång. 
 
Lilla svarade över förväntan på detta. Jag har ju inte kört något fort med henne sedan i februari utan bara travat i sand hemma varvat med ridning och distansträning. Tanken var ju att det skulle kännas lätt för henne nu när vi testade eftersom träningen i sand är stärkande. Och jag fick det svaret jag önskade. 
 
Hon kändes stark hela tiden och väldigt på gång. Ett travjobb så här var heller ingenting jämfört med en runda på fyra mil i skogen. 
 
Nästa vecka skall vi in och köra ett jobb på Jägersro. Känns det lika bra som idag så skall jag våga planera lite...
 
Vackra omgivningar nere i Blentarp.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0