Öresundsritten

Distanstävling idag i 30 gradig värme. Lilla gick runt på minimitiden plus nio minuter och vi var slagna av kusinen min med två hundradelar i mål. Tiden var ju oväsentlig då det var Clear Round men ändå. Snöpliga hundradelar...
 
Både Lilla och jag var rätt tagna av värmen när vi väl kom i mål. Både hon och jag var tröttare än i våras när vi red i Glimåkra men hon hade fin puls på 52 både på vetgaten i mitten och efter målgång. Det där med att pulsa ner är hon onekligen bra på. 
 
Rundorna i bokskogen vid Torup löpte på bra och vi red i skuggan nästan hela tiden. Det var nog det som räddade tävlingen så att säga. 
 
Vi hoppas att nästa sommarstart föregås av varmare väder så att vi hinner vänja oss. I år kom ju värmen tidigare nu i veckan bara. Varesig hästar eller människor var riktigt förberedda på det. Värmen passade dock min rygg bra måste jag säg. 
 
Med två godkända ritter CR 40 (fyra mil) är vi kvalade till unghästfinalen som går i början av oktober. Detta var mitt mål för året så det känns skönt att ha uppnått det. Själva finalen är liksom bara grädden på moset.
 
Hisan vilade idag av förklarliga skäl. I morgon är det hans tur att tävla. Så just nu är mitt fokus inställt på att ladda om. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0