Innan skymningen

Det bästa med den här årstiden som vi nu går in i är att dagarna blir märkbart längre för varje vecka. Idag hann jag till och med köra Lilla innan skymningen föll och det efter jobbet. 
Nu var vi bara ute i 30 minuter men ändå. Vilken förbättring av vardagen.
 
Lillas bootcamp började ju idag om än i lightvariant. Hon fick först jogga ett varv runt terrängbanan i lugn takt och sedan blev det ett varv runt galoppbanan. Den takt vi höll idag hade en ridhäst kunnat hänga med i. Målet är ju att köra långsamt och så här långt har det gått med bravur.
Jag kommer att öka upp distansen på galoppbanan efter hand. Allt eftersom hon vänjer sig vid underlaget, samtidigt kommer ljuset att vara längre så det blir en bra kombo för alla parter. Det jag är mest orolig för är vad min rygg kommer att gilla detta. Galoppbanan är guppig att åka vagn på då den är full av spår. Men jag hoppas att det går.
 
Hisan fick vila idag. I morgon blir det hans tur att drillas.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0